Wanneer wij de deelnemers aan het begin van onze training vragen of zij zichzelf creatief vinden, beantwoorden de meeste mensen deze vraag ontkennend. Wanneer we doorvragen blijkt dat we design en creativiteit associëren met het artistieke proces van vormgeven. We denken kennelijk dat je een talent moet zijn in tekenen. Wij denken daar anders over.

Design Thinking is namelijk niet exclusief voorbehouden voor designers. We noemen het Design Thinking, omdat we de methodes van designers en design teams gebruiken om systematisch te leren, te experimenteren en te testen. Dit is een op mensen georiënteerde benadering om oplossingen te vinden voor problemen, op een creatieve en innovatieve manier.

Design Thinking sluit naadloos aan op de Lean en Agile principes en vormt een waardevolle aanvulling wanneer het gaat om problemen die niet vanuit een bestaande current state benaderd kunnen worden, problemen die innovatie vragen. Design Thinking is volop in ontwikkeling en we krijgen nog regelmatig de vraag: wat is Design Thinking? Watson & Associates heeft speciaal hiervoor een awareness training ontwikkeld van een halve dag.

Neem gerust contact op voor meer informatie.

Henk Drenth, partner.

0 antwoorden