Op 7 en 8 oktober werd de 8ste editie van de Lean Digital Summit in Parijs georganiseerd. Watson & Associates is hier al jaren bij aanwezig om zo de laatste ontwikkelingen te horen en nieuwe inspiratie op te doen. Het is onmogelijk om een programma van twee dagen met keynotes, praktijk cases en workshops samen te vatten in één kort artikel. Toch vielen een aantal zaken op, die relevant zijn voor organisaties met een Digital Transformation of Performance Improvement agenda:

  • Een shift van ‘reactief’ continuous improvement en problem solving, naar ‘proactieve’ extreme klantgerichtheid, innovatie en design thinking
  • Meer aandacht voor de ontwikkeling van gewenst gedrag/gewoontes en het inzetten van het menselijk potentieel door coaching technieken zoals Kata en Harada
  • Door tools, frameworks en technieken te overstijgen en verschillende inzichten en disciplines te combineren ontstaat veel meer verbeterpotentieel voor organisaties
  • Heart en mindset is het vertrekpunt van waaruit de digitale transformatie ingezet moet worden. De essentie van Lean en Agile denken.

Naast alle positieve geluiden, nieuwe inzichten en inspiratie ook een treurige constatering: er zijn maar heel weinig voorbeelden van organisaties die succesvol een digitale transformatie hebben doorgevoerd. Deze veranderingen vragen een lange adem (circa 10 jaar) en de weinige voorbeelden waarbij succes wordt gerealiseerd gaan vaak gepaard met drastische ingrepen in de organisatie.

Er is dus werk aan de winkel. Watson & Associates gaat de komende periode aan de slag met de take-aways, zodat we deze kunnen inzetten voor onze opdrachtgevers. Stay tuned!

Veel van de presentaties die gegeven zijn kun je hier bekijken. Voor meer informatie, neem contact op met Henk Drenth, Hannes Velt, Ard-Jan Hartman of Roald Droog.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *